zaterdag 8 december 2012

Doelgroep Camper


Waar staat camper voor:

Camper is een manier van gaan het is een merk met een filosofie een eigen inzicht.
Veel mensen kennen het als een beetje alternatief en dat is ook zo, zo is het merk Eco vriendelijke meer dan alleen een schoenmerk, het gaat om een levensstijl een balans tussen leven en genieten. Ook is camper vernieuwend zo zijn er de twins schoenen, waarvan iedere schoen identiek is en niet als een cliché schoen op elkaar lijken maar toch verschillend zijn.

Doelgroep

De doelgroep van Camper is zeer breed, zo hebben zij voor ieder wat wils. Zij hebben een heren collectie, dames collectie, kinder collectie. Camper staat vooral voor comfort en kwaliteit. Zo zijn de schoenen gemaakt van zeer sterk materiaal, bieden zij verschillende concepten aan, zoals een zeer lichte schoen, water bestendige schoen, antislip schoenen. Zo zie je maar weer dat Camper voor comfortabel gaat. De doelgroep is een levens genieter, die graag buiten in de natuur is. Tegenwoordig werkt Camper ook samen met verschillende kunstenaars, waardoor ze verschillende soorten schoenen aanbieden, voor ieder wat wils. Het merk komt oorspronkelijk uit Spanje, geeft een echt Spaans gevoel. Ook is Camper zeer beroemd om haar twins, dat zijn schoenen waarbij de linker en rechter schoen van elkaar verschillen. In hun campagnes gebruiken ze uitingen zoals "Walk dont run" hier uit kon je opmerken, dat camper niet alleen een schoenenmerk is, maar ook een levensstijl creëert. Camper creëert voor de live lovers. 

Filosofie

Camper is een manier van lopen, en haar producten zijn het resultaat van een filosofie van het leven, een manier van denken en een manier van het maken van schoenen. Met verschillenden interpretaties  want creativiteit ken geen grenzen. Comfort en verbeelding is waar camper voor staat.




Camper Onderzoek

Ik heb een collage gemaakt van het merk Camper, een Collage om een beeld te krijgen van het merk Camper en hier heb ik ook keywords bij gezocht waar het merk voor staat. Zodat ik een goed visueel onderzoek kan gaan doen bij het merk. 



Ook heb ik een aantal Keywords van Camper opgeschreven, woorden die in mijn optiek aan Camper verbonden kunnen worden.





Products

Alle Camper product op een rijtje, Camper bezit 2 Hotels een in Barcelona en een in Berlijn, verder verkoopt Camper een ruim assortiment aan schoenen, Camper staat bekend om haar innovatieve concepten, zoals de schoen ie zo licht als een veertje aanvoelt, de schoen die waterbestendig is en de beroemde Twins, ook werkt Camper samen met verschillende ontwerpers om een zo een uniek mogelijk product aan te kunnen bieden aan het publiek.

winkels

Camper heeft verschillende winkels over de hele wereld, hieronder een collage beeld over welke winkels Camper zoal bezit, en er komen met de dag steeds meer winkels bij, ook zijn de winkels kwa inrichting zeer uniek, Voor het schoenenmerk Camper ontwierp Studio Makkink & Bey een nieuw winkelconcept. Dit concept is als eerste toegepast en een nieuwe concept store in Lyon. Het ontwerp is gebaseerd op ‘beweging’, voorwaarts, naar boven en naar beneden. Schoenen hebben immers als doel voeten te ondersteunen bij het bewegen. De beweging wordt verbeeld door middel van trappen. In de winkel worden de trappen gebruikt als presentatie-element, zitmeubel en toonbank. Rode lijnen benadrukken de outlines van de trappen en worden op de muren voorgezet om de ruimtelijkheid te versterken. Tevens verbeelden de lijnen de route die men met schoenen aflegt.De trapelementen zijn zo ontworpen dat ze in verschillende winkels kunnen worden toegepast, groot en klein. Ze functioneren als op zichzelf staande objecten en kunnen zo in allerlei soorten ruimten worden toegepast. Het feit dat Camper met eenzelfde concept meerdere winkels in wil kunnen richten is nieuw. Tot nog toe vroeg het merk voor elke winkel een ontwerper een specifiek concept te bedenken. zo blijft Camper maar nieuwe winkels openen, allemaal met een eigen stijl, ontworpen door verschillende bureaus en kunstenaars.




Activiteiten

Het merk Camper organiseert verschillende activiteiten, zo heb je de Camper LOVE DAY een dag waarin iedere Camper klant iets mee naar de winkel moet nemen wat hem of haar inspireert op de Camper schoen, hiermee kan de winnaar een gratis paar Camper schoenen winnen, Ook doet Camper aan verschillende foto wedstrijden zo is er de Camper LOVES PARIS waar iedereen een foto op facebook zet waarop zijn of haar inspiratie voor Parijs uithaalt en dan ook het liefst leuk gecombineerd met een Camper foto. Ook organiseert Camper workshops waarbij verschillende beginnende kunstenaars en amateurs een Camper schoen gaan ontwerpen en creëren aan de hand van een door Camper opgegeven thema. Zo zie je maar weer Camper heeft verschillende activiteiten, en wat mij opvalt is dat ze altijd vragen aan hun doelgroep om mee te doen om mee te denken en te creëren 


Camper Workshop at Istanbul Design Biennal


Camper LOVE DAY 


Camper LOVES PARIS

Activiteiten Campagne

Dit vind ik een zeer interessant gegeven voor mijn concept, het moet een concept zijn waarbij de doelgroep mee kan denken, en creëren, zijn of haar creativiteit kunnen uiten. 


Concurrenten Camper

Ik kreeg de opdracht om het merk Camper te onderzoeken, hierbij was het ook van belang om de concurrenten van het merk te analyseren, ik stuitte op twee concurrenten Ecco en Clarks. Omdat deze twee merken ook zeer comfortabele schoenen ontwerpen, maar ook trendy zijn, dit is een gegeven dat ik momenteel bij het merk Camper mis, ik zou daar iets aan kunnen doen in het nieuwe concept dat ik voor Camper ga ontwikkelen.Camper is wel praktisch en comfortabel en natuurlijk ook een beetje tijdloos, maar ik vind dat het merk wel een spicy tintje kan gebruiken, door bijvoorbeeld een Camper schoen zelf te ontwerpen, dan ben je toch trendy, omdat je de schoen volgens de laatste trends kan ontwerpen, maar je hebt wel de Camper comfort, kwaliteit. en je eigen uniekheid.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten